Dlaczego warto zdecydować się na badania rynku farmaceutycznego?

 

Dlaczego warto zdecydować się na badania rynku farmaceutycznego?

 

Poszukujesz sposobów na usprawnienie działania swojej firmy farmaceutycznej? Chciałbyś zwiększyć skuteczność prowadzonych kampanii marketingowych? Warto zatem abyś zdecydował się na przeprowadzenie badania rynku dedykowanego przedsiębiorcom z branży w której działasz. Dowiedz się zatem na czym polegają tego typu pomiary, w jaki sposób się je prowadzi oraz jakich potencjalnych korzyści możesz się spodziewać.

 

Badania rynku farmaceutycznego z myślą o lekach

 

Badania rynku dla farmacji dotyczą z oczywistych powodów przede wszystkim leków, a także suplementów diety. Do badania mogą zostać zaproszeni zarówno pacjenci, lekarze, jak i farmaceuci. Firmy badawcze posiadają zwykle w swojej ofercie następujące usługi:

 

 

W jaki sposób prowadzone są badania?

 

Badania rynku farmaceutycznego mogą być realizowane z wykorzystaniem wielu różnorodnych metod – zarówno zaliczanych do jakościowych, jak i ilościowych. W pierwszym przypadku najczęściej uzasadnienie ma przeprowadzenie badania fokusowego. Wówczas do badań zapraszani są respondenci o zbliżonym wieku, zamieszkujący na obszarze określonej miejscowości. Pojedyncza grupa FGI liczy zwykle około 7 osób. Badania IDI to natomiast indywidualne wywiady pogłębione. Pozwalają one uzyskać pogłębione informacje na temat zachowań konsumenckich, potrzeb w zakresie nabywania leków, a także oczekiwań odnośnie cech produktów oraz ich ceny.

Po zakończeniu badań jakościowych warto podjąć decyzję o zrealizowaniu pomiaru ilościowego. Pozwoli to uzyskać dane od reprezentatywnych grup respondentów, które mogą być następnie uogólniane na pełną populację. Wyniki badania ankietowego stwarzają także możliwość dokładnego rozpoznania cech psychograficznych oraz demograficznych klientów i pogrupowania ich w szczegółowe segmenty.

 

Potencjalne korzyści

 

Dzięki przeprowadzeniu badania rynku medycznego firma farmaceutyczna może osiągnąć wiele korzyści. Zaliczyć należy do nich przede wszystkim:

  • Możliwość zoptymalizowania budżetu przeznaczanego na produkcję oraz kampanię marketingową;
  • Wzrost satysfakcji klientów;
  • Zwiększenie skuteczności reklamy, a tym samym intensyfikacja zysków;
  • Uzyskanie informacji na temat pożądanych usprawnień sprzedawanych produktów.

 

Podsumowanie

 

Nie czekaj zatem już dłużej z decyzją o przeprowadzeniu badania rynku farmaceutycznego. Już teraz skontaktuj się  z doświadczoną firmą badawczą, która miała już okazję zrealizować setki tego rodzaju projektów. Agencja Biostat® to obecnie niekwestionowany lider wśród wszystkich podmiotów z branży. 

Tagi

badania rynku medycznego badania rynku farmaceutycznego badania rynku farmacja badania rynku dla farmacji